APARITIA CONCEPTULUI ECO-FRIENDLY
INCEPUTURILE
Istoria cosmeticelor a inceput cu mii de ani in urma. In Egiptul Antic, femeile utilizau diverse uleiuri si creme parfumate cu rol de curatare si hidratare a pielii sau pentru protectie impotriva soarelui si a vantului uscat. Ingrediente precum musetel, lavanda, menta, trandafir, ulei de masline, ulei de susan sau ulei de migdale erau frecvent utilizate in scopuri cosmetice.
In era crestina, in Roma, femeile foloseau faina de orz sau unt pentru mascarea imperfectiunilor tenului, in timp ce in India, henna era folosita pentru vopsirea parului.
Evul Mediu a adus viata parfumurilor in Europa, acestea fiind importate din Evul Mediu, urmand sa fie dezvoltate un secol mai tarziu in perioada Renasterii in Italia si Franta, aparand totodata principalele centre de fabricare ale produselor cosmetice in Europa.
De-a lungul anilor, cosmeticele au cunoscut o reala dezvoltare, astfel la finalul secolului XIX, acestea isi creeaza usor drumul spre produse realizate la scara industriala. Cu ajutorul studiilor stiintifice, produsele cosmetice evolueaza tot mai mult si sunt raspandite la scara larga.
Dupa anii ’90, cererea cosmeticelor este tot mai mare, insa utilizarea lor ramane inca intr-un stadiu nepopular. Femeile inca se feresc sa recunoasca frecventarea saloanelor cosmetice, utilizand deseori usa din spate, de teama de a nu fi acceptate in societate ca fiind naturale.
Acest lucru insa se va schimba cu rapiditate in urmatoarele decenii, odata cu aparitia unor mari branduri (L’oreal, Revlon, Maybelline), ce inca isi au locul pe piata Europeana.
La finele anilor ’90, consumatorii cosmeticelor, presati de timp si de ritmul alert al vietii cotidiene, aleg produse tot mai usor de utilizat, precum inlocuirea traditionalului sapun solid cu diverse variante in forma lichida, precum gel de dus, sampon si sapun lichid.
Intrucat nevoile consumatorilor au traversat etape diverse de-a lungul istoriei cosmeticelor, putem observa ca in ultimii 10 ani, producatorii de cosmetice s-au focusat pe dezvoltarea unor produse cat mai naturale si asupra modului in care acestea afecteaza mediul inconjurator.
In zilele noastre, consumatorii isi indreapta atentia spre produse cosmetice cat mai atent formulate, astfel incat impactul lor asupra sanatatii si naturii sa fie cat mai mic.
Odata cu sporirea interesului consumatorilor in ceea ce priveste siguranta utilizarii produselor, a performantei si a responsabilitatii asupra mediului inconjurator, s-a dezvoltat trendul actual orientat catre produse prietenoase cu natura.
Conform studiilor de specialitate efectuate recent, 68% din consumatori prefera achizitionarea produselor naturale, organice, vegane si 95% din consumatori sunt mai atenti acum la etichetele produselor fata de acum 10 ani.
O atentie sporita se acorda si surselor folosite pentru obtinerea ingredientelor, in special a celor naturale. Odata cu interesul acordat ingredientelor naturale, tot mai multe domenii se concentreaza pe utilizarea uleiului de cocos si de palmier.
CINE SUNTEM?
CAHM Europe si-a inceput activitatea in domeniul cosmeticelor in anul 2009, creand si dezvoltand cosmetice, precum si accesorii hoteliere. Pana in prezent, a reusit cu succes sa se plieze pe nevoile si cerintele consumatorului, devenind unul din cei mai importanti producatori de sapunuri solide, lichide si dezinfectanti din Sud-Estul Europei.
In portofoliul nostru se regasesc diverse game hoteliere, create pentru a satisface si cerintele celor mai pretentiosi clienti.
CAHM ofera clientilor sai lichide si sapunuri sub diverse forme si gramaje, de la tuburi la sticle de dimensiuni variate, precum si parfumuri pentru toate gusturile.
CERINTELE ACTUALE IN DOMENIUL COSMETIC
In ultimii ani, tot mai multe companii pun accent pe folosirea ambalajelor reciclabile si biodegradabile.
Producatorii de cosmetice sprijina tot mai mult producatorii de materii prime, pentru a evita epuizarea resurselor naturale disponibile, cat si distrugerea mediului inconjurator.
In acest sens, CAHM acorda o atentie sporita ingredientelor utilizate, de accea la baza produselor noastre se regasesc materii prime precum fulgi de palmieri proveniti din surse sustenabile, iar la nivel de ambalaje este utilizat PET-ul reciclabil.
Noile săpunuri lichide Sense au fost dezvoltate cu un profund respect și admirație atât pentru oameni, cât și pentru natură. Acestea au fost produse în doua variante: Sense Honey&Melon cu pH neutru și Sense Acid Lactic testat bactericid cu Papaya și pH 4. Ambalajele folosite sunt BioPet deoarece compania pune accent în principal pe sustenabilitate.
O mare parte din ambalejele produselor din portfoliul CAHM au fost inlocuite cu unele ce respecta tendintele actuale.